הצבת מטרות ובניית מערכות תומכות מטרה מחייבים אסטרטגיה עסקית ישימה ומגובשת.בעייני, אסטרטגיה עסקית משולה לגי פי אס .
הכיצד ?!
תארו לעצמכם נסיעה ללא ווייז באזור שאינכם מכירים , אתם יודעים לאן אתם רוצים להגיע, אבל, לא מכירים את הדרך לשם. ווייז עושה עבורנו את תכנון הנסיעה תוך התחשבות בתנאי הדרך בכל זמן הנתון , תוך חישוב מסלול מחדש בזמן אמת ברגע שיש שינוי בנסיבות.אותו דבר בדיוק, יעשה עבורכם יעוץ אסטרטגי מקצועי.
בתהליכי בנייה של אסטרטגיה עסקית מספר שלבים:
• סימון מטרות ויעדים מדידים, ישימים ומאתגרים. (לאן?)
• הגדרת שלבי הפעולה ובניית מערכות תומכות שיבטיחו הגעה ליעד. (איך?)
• הגדרת התקציב והמשאבים הנדרשים . (כמה זה יעלה לנו?)
• הגדרת הלו"ז המיועד . (מתי?)
בכדי להצליח וליישם את האסטרטגיה העסקית שאותה הגדרנו עלינו לוודא שהארגון כולו מכוון ליישם את התהליך הנדרש. רתימה וגיוס של כל אנשי הצוות תוך הגדרת תחומי אחריות ופעולות לביצוע, יחד עם מדדי בקרה ומעקב (סטטיסטיקות) המבטיחים יישום עקבי ונחוש.
מקרה לדוגמא : ארומה חרטה דגל אסטרטגי הדוגל בחדשנות מוצרית . היא ראתה בכך מנוע צמיחה שישמור כי הלקוחות ישובו ויחזרו ליהנות מביקור בסניפי הרשת. ראשית, עשינו ניתוח של הפארטו. הבנו מה הם מוצרי הליבה של העסק המייצרים את עיקר הרווחים. אותם הגדרנו בתור מגוון הליבה של הרשת. את המוצרים שזיהינו בתור השחקנים החלשים יותר, רעננו פעם אחר פעם באמצעות השקה של מוצרים חדשים אשר ולו בשל סקרנות של הלקוחות והרצון הטבעי שלנו כבני אדם להתנסויות, גרמו להם לרכוש אותם ובכך להגדיל את סל המוצרים שלהם.
לצורך כך, בנינו צוות שאמון היה על פיתוח מוצרים שלקח בחשבון את עונות השנה ואת חגי ישראל ובנינו מנגנון השקה יעיל וחסכוני ואותו שכפלנו פעם אחר פעם תוך למידה והשתפרות מעת לעת בהתאם לתוצאות העסקיות שמדדנו.
ישנן מספר שיטות ידועות בעולם העסקי והתאגידי לניהול אסטרטגיה : אסטרטגית "אי-פון" הלקוחה מעולמות התוכן של קרבות הג'ודו , אסטרטגית מובילות שוק המגדירה מדיניות של הובלה , אסטרטגית לגיטימציה ועוד. מי מהן הכי נכונה ומתאימה לך? זו שאלה שניתן לענות עליה רק מתוך לימוד והיכרות שלך ושל העסק שלך.
אז למה לחכות? פגישת ההיכרות והייעוץ הראשוני - ללא תשלום. הקפה? עלי. חייגו 0508294420 גדעון.